Nemunas tapo jūrinio uosto tęsiniu
Lietuvos logistikos sektoriuje įvyko reikšmingas įvykis – rugpjūčio 5 d., iš Kauno į Jurbarką, o paskui į Klaipėdą išplaukė didžiausia Baltijos šalyse upinė barža su 1 000 tonų „Linas Agro“ klientų grūdų, šiandien ji pasiekė Klaipėdą.
Baržos grimzlė pritaikyta 180 cm gyliui, tačiau daugiau nei 75 m ilgio ir 16 metrų pločio laivas gali talpinti įspūdingą tonažą – net 1300 tonų grūdų ar kitų birių medžiagų. Tokiam kiekiui pervežti reikia 26 traukinio vagonų ar net 54 vilkikų.
Projektas buvo įgyvendintas bendradarbiaujant su vidaus vandens kelių direkcija (VVKD). Praėjusių metų vasarą pabaigtas ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, o Nemunas tapo jūrinio uosto tęsiniu.
„Džiaugiamės sėkmingu bendradarbiavimu su Vidaus vandens kelių direkcija ir tikime, kad grūdų gabenimas šia transporto priemone suteiks papildomo konkurencingumo ne tik „Linas Agro“, bet ir vidurio Lietuvos ūkiams, saugos aplinką bei suteiks papildomo efektyvumo logistikos grandinėje.”
AB „Linas Agro“ logistikos ir infrastruktūros direktorius Arūnas Strazdas
Logistikos ir infrastruktūros direktorius Arūnas Strazdas dalinasi, kad, įgyvendinant pirmąjį tokio tipo projektą Lietuvoje, „Linas Agro“ skyrė ypatingą dėmesį pasiruošimui. Logistikos ir infrastruktūros komanda aktyviai dalyvavo visuose etapuose, bendradarbiaudama su VVKD sprendė techninius klausimus, susijusius su grūdų pakrovimu ir apsauga nuo drėgmės, tvarkė reikiamą dokumentaciją ir draudimą, taip pat kruopščiai išbandė privažiavimo kelius.
Dirbdama 24 valandas per parą, barža leis efektyviau transportuoti įvairius krovinius, tarp kurių svarbiausią vietą užims grūdai.
Atlikti skaičiavimai patvirtina, kad upių transportas, ypač esant gerai išvystytai infrastruktūrai, yra ekonomiškai naudingesnis verslui. Siekiant sumažinti transporto išlaidas ir padidinti konkurencingumą, planuojama aktyviau naudotis šia alternatyva, perkeliant dalį birių krovinių iš kelių į upes.
„Tikime, kad šis naujas gabenimo būdas padidins mūsų ir kitų regiono ūkių konkurencingumą, sumažins neigiamą poveikį aplinkai ir padarys logistikos procesą efektyvesnį.”
A. Strazdas